دسته بندی : ووردنوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 3 صفحه قسمتی از متن .docx :  طرح درس تعلیمات مدنی پنجم دبستان:عنوان درس وحدتروش تدریس : الگوی ایفای نقشاهداف کلی: 1. اشنايي با وحدت درجامعه اسلامياهداف جزيي 1- توصيه قران در مورد وحدت 2- دانش اموزان با كلمه وحدت اشنا شوند3- كلمه وحدت را تعريف كنند 4- كامل كردن داستان ناتمام در مورد وحدتواژه های مهم: وحدت در ميان مردم - رهبري امام خميني - اشنايي با قبله -گام اول: گرم کردن گروهمعلم پس از ورود به کلاس از دانش آموزان می پرسد : اگر دشمن به كشور ما حمله كند مردم چه می کردند؟پاسخ های هر گروه را روی تخته سیاه می نویسد و مسیر هر پاسخ را به سمت كلمه وحدت هدايت مي كند و به انها توضيح مي دهد كه در قران در مورد وحدت سفارشهاي زيادي شده است سپس داستان يك پيرمرد همراه فرزندانش را به صورت نمايش اجرا مي كنيم .گام دوم: انتخاب شرکت کنندگانبا توجه به خصوصیات و علاقه ی آنها نسبت به ایفای نقش, آموزگار افراد را انتخاب می نماید.كسرا از گروه 1 محسن از گروه 2 عباس از گروه 3 نقش پسران پيرمرد و علي نقش پيرمرد و حسين نقش قصه گو انتخاب مي شوند.معلم:بچه ها حالا تا دوستانتان خود را آماده ی نمایش می کنند,شما در مورد سؤالاتی که می پرسم فکر کنید. تا به حال در مراسمات راهپيمايي شركت كرده ايد چه خاطره اي از ان داريد – براي چه شما به همديگر كمك مي كنيدگام سوم: صحنه سازيایفا گران نقش طرح صحنه را تهیه می کنند و در حین پردازش صحنه سؤالاتی از قبیل محل اجرای نمایش و اینکه بچه ها آیا با نقش خودتان ارتباط برقرار نموده اید آنها را راهنمایی می کنیم.گام چهارم: آماده کردن مشاهده گراندر این مرحله از دانش آموزان می خواهیم که ضمن تماشای نمایش فکر کنند و خود را به جای یکی از نقش های دانش آموزان ایفا کننده بگذارند که چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم.گام پنجم: نمایشبازیگران نقش می گیرند و خود را در آن نقش باور می کنند و به یکدیگر از روی واقعیت پاسخ می دهند. قصه گو شروع به خواندن روی کتاب می نماید و دانش آموزان ایفای نقش در زمان های خود اقدام به ایفای نقش می کنند.گام ششم: بحث و ارزشیابیمعلم: بچه ها اگر شما به جای پيرمرد بوديد چكار مي كرديد – در مورد وحدت چه چيزهايي مي گفتيد و سوالاتي درباره درگير كردن دانش اموزان با مساله وحدت در جامعه اسلاميگام هفتم: نمایش دوبارهبرای درگیر نمودن سایر دانش آموزان و توجه به عواطف روحی آنها نمایش را در کلاس تکرار می نماییم و در صورت وجود خطا در میان دانش آموزان آنها را راهنمایی می کنیم .گام هشتم: بحث و ارزشیابیپس از اتمام نمایش از دانش آموزان می خواهیم که در مورد وحدت و عوامل مشترك در ميان همه ي مسلمانان و رهبري امام خميني صحبت كنند در مورد تفرقه بحث كنند .گام نهم: تجارب مشترکبچه های عزیزم آیا تا به حال مطلبي در خصوص وحدت شنيده يا ديده ايد ؟ چه حالتي به شما دست ميزند در جامعه اسلامي چه كارهايي را بايد در جهت وحدت ميان مسلمانان انجام بدهيم و چه كارهايي را بايد انجام ندهيم . قيمت : 5000 تومان